یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

وزیر نفت در صبحگاه مشترک بسیجیان صنعت نفت:تقدیم بیش از هزار شهید در دوران دفاع مقدس سند افتخار صنعت نفت است

تقدیم بیش از هزار شهید از سوی صنعت نفت در دوران دفاع مقدس و ایستادگی کارکنان این صنعت در کنار دیگر رزمندگان اسلام در آن دوران ، که مانع از توقف تولید و صادرات نفت و گاز شد سند افتخار این صنعت است. امروز هم با وجود تحریم‌های فلج کننده دشمن، رشد تولید در این زمینه و فرآورده‎ها، صعودی بوده که این روند به لطف و فضل الهی ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جواد اوجی وزیر نفت پیش از ظهر امروز(شبه،8 شهریور) در مراسم صبحگاه مشترک بسیجیان صنعت نفت که با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولین در وزارت نفت برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و هفته وحدت، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس با وجود بمباران بی امان پالایشگاه‌های نفت و گاز از سوی دشمن، هیچ زمان تولید و صادرات متوقف نشد. تحقق این امر نیز مرهون استقامت، تلاش و کوشش کارکنان این مجموعه در کنار دیگر همسنگران در جبهه‌های دیگر بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به تحریم‌ها و برنامه‌های استکبار جهانی برای کاهش روند رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و بیان داشت:  تمام برنامه‌ها و نقشه‎های دشمنان به فضل خدا شکست خورده است و هر روز شاهد رشد و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

19.7درصد رشد صنعت نفت در سه ماهه نخست

وزیر نفت با بیان این که در سه ماهه نخست سال جاری رشد اقتصادی در بخش نفت و گاز بنا به آمار منتشره از سوی مرکز آمار ایران و  بانک مرکزی به ترتیب 19.7درصد و 16.7درصد بوده، تصریح کرد: این رشد کم نظیر نشان از فعالیت‌های این صنعت پویا و با تلاش شبانه روزی و جهادی شما کارکنان صنعت نفت در اقصی نقاط کشور محقق شده است.

اوجی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کارکنان صنعت نفت با تقدیم بیش از هزار شهید نقش به‌سزایی در تأمین انرژی سوخت در دوران دفاع مقدس داشته اند، افزود: یکی از شهدای عزیزمان وزیر شهید تندگویان بوده که از همان ابتدای جنگ تحمیلی و حمله حزب بعث به پالایشگاه آبادان اقدامات موثری در جهت سالم ماندن قطعات و تجهیزات کلیدی در انبار پالایشگاه انجام داد.

وزیر نفت ادامه داد: شهید تندگویان با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده تجهیزات را به پشت جبهه منتقل کرد که این امر باعث شد با همین کالاها و تجهیزات؛ بخش آسیب دیده پالایشگاه دوباره احیا شود و یک روز هم دچار توقف تولید نشود.

وی در پایان سخنان خود گفت: بی شک شما کارکنان بسیجی با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (صلوات الله اجمین) تمام گردنه‌ها و مشکلات را پشت سر خواهید گذاشت و روز به روز قله های موفقیت را طی خواهید کرد.

 

187 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1320

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت