دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز در همایش ملی گردشگری سبز: بخش گردشگری؛ پیشگام بهینه‌سازی در زمینه مدیریت مصرف گاز

تاکنون از مجموع 3300 واحد موتورخانه در حوزه مأموریت وزارت میراث فرهنگی، 1500 واحد بهینه سازی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجیدچگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، روز یکشنبه 9 مهرماه در همایش ملی گردشگری سبز که در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از معاونین وزرا و مدیران بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک ماه ربیع‌الاول و ولادت حضرت رسول اکرم (ص)، با بیان این مطلب، گفت: این ایام، ایام مبارکی است و تقارن هفته گردشگری با هفته وحدت و هفته دفاع مقدس، اتفاق مهم و باشکوهی است که می‌تواند منشاء خیر و برکت باشد.

وی با بیان این‌که شرکت ملی گاز ایران با وزارت میراث فرهنگی ارتباط و همکاری سازنده‌ای دارد، گفت: با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این همکاری تقویت شد و ما توانستیم مراکز مرتبط با گردشگری و صنایع دستی را در اولویت بهینه‌سازی مصرف سوخت قرار دهیم که مواردی نظیر بهینه‌سازی موتورخانه‌ها نیز از این دست است.

چگنی با تأکید مجدد بر این‌که تاکنون از مجموع 3300 واحد موتورخانه در حوزه مأموریت وزارت میراث فرهنگی، 1500 واحد موتورخانه بهینه‌سازی شده، گفت: همکاران ما تلاش دارند تا در تمام استان‌ها عملیات بهینه‌سازی همه موتورخانه‌های مراکز گردشگری انجام شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به ارزش گاز به عنوان سوخت پاک در جهان، گفت: سال گذشته در برخی مقاطع زمانی، قیمت گاز در هر مترمکعب در اروپا تا 4 یورو افزایش یافت؛ ضمن آن‌که در حال حاضر هم جایگزینی هم برای سوخت پاک در حد گاز نیست.

به گفته چگنی، شرکت ملی گاز ایران با گازرسانی به  101 نیروگاه برق کشور، بیش از 150 هزار صنعت و 27.5 میلیون مشترک خانگی و 3 میلیون واحد تجاری و صنایع جزء به بیش از 30 میلیون مشترک گازرسانی می‌کند؛ لذا تقاضا دارد بخش گردشگری به عنوان پیشگام بهینه‌سازی در زمینه مدیریت مصرف گاز با این شرکت، همکاری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: انتظار داریم بخش گردشگری کشور در جایگاه یک الگوی واقعی برای موضوع بهینه‌سازی قرار گیرد. این الگوسازی می‌تواند هم در بحث بهینه‌سازی تجهیزات کاهش مصرف و استفاده از فرآیندهای تجدیدپذیر انرژی و هم رعایت اصول بهینه‌سازی در معماری و طراحی مراکز گردشگری باشد.

وی که در این مراسم به نمایندگی از وزیر نفت سخنرانی می‌کرد، با دعوت از فعالان صنعت گردشگری برای حضور در موزه‌ها و مراکز گردشگری وزارت نفت، گفت: وزارت نفت با سابقه بیش از 8 دهه فعالیت از جاذبه‌های گردشگری و موزه‌ها یا به عبارتی، میراث فرهنگی غنی برخوردار است که از جمله آن می‌توان به موزه پمپ بنزین دروازه دولت تهران، چاه شماره یک مسجدسلیمان، موزه بنزین‌خانه آبادان، موزه صنعت نفت سبزوار، موزه میراث صنعت نفت محمودآباد، گنجینه اشیاء تهران، موزه نفت‌سوزهای کرمان و موزه کارآموزان نفت آبادان از جمله این موارد است.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، گفت: همین‌جا اعلام می‌کنم که شرکت ملی گاز ایران این آمادگی را دارد که با انعقاد تفاهم‌نامه در این زمینه برای استفاده گردشگران آمادگی دارد.

خاطرنشان می‌شود، در ادامه مراسم، سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در سخنانی کوتاه گفت: از وزیر نفت به دلیل نگاه کارشناسی و درک عمیقی که از اهمیت صنعت گردشگری دارند و به واسطه آن، همکاری همه‌جانبه و حداکثری برای حل مشکلات این حوزه با ما داشتند، تشکر می‌کنم.

همچنین در پایان این مراسم از دست‌اندرکاران صنعت نفت و گاز کشور که در زمینه توسعه صنعت گردشگری اقداماتی را صورت دادند، تقدیر شد. در همین راستا، از وزیر نفت، مدیرعامل و مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، مدیران عامل شرکت‌های گاز استان اصفهان و کردستان با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.

 

 

150 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1321

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت