سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 برابر با 30 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز در مراسم هم اندیشی مدیران عامل شرکت های گاز استانی تأکید کرد:حفظ جریان پایدار گاز در کشور؛ اولویت نخست شرکت ملی گاز ایران

حفظ جریان پایدار گاز در کشور که اولویت نخست شرکت ملی گاز ایران است، تنها با ایثار و از خودگذشتگی کارکنان و تلاش شبانه‌روزی آنان در خدمت صادقانه به مردم میسر است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم «هم اندیشی مدیران عامل شرکت های گاز استانی» که با حضور برخی از مدیران ارشد شرکت به میزبانی شرکت گاز استان خراسان رضوی با هدف ارتقاء سطح آمادگی شرکت ها برای زمستان پیش رو در مشهد مقدس برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت ملی گاز یک شرکت صد در صد عملیاتی است که شب و روز نمی شناسد و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با آمادگی کامل، زمستانی آرام را برای مردم در اقصی نقاط کشور به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: به رغم آن که با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، به واسطه پدیده «ال نینو» امسال شرایط سخت تری را به نسبت زمستان گذشته تجربه خواهیم کرد، کارکنان صنعت گاز در همه بخش‌ها به‌ویژه بخش عملیاتی، با توکل به خداوند متعال، ایثار و از خودگذشتگی، شبانه‌روز در تلاش هستند تا در امر خدمت رسانی به مردم خللی وارد نیاید.

چگنی با مخاطب قرار دادن مدیران عامل شرکت های گاز استانی، با بیان این که اقدامات مختلفی در راستای حفظ جریان پایدار گاز در کشور در حال انجام است، گفت: تمام هم و غم خود را به کار گیرید تا هماهنگی های لازم در خصوص این اقدامات صورت پذیرد تا زمستان پیش رو را همانند سال های گذشته به خوبی و با آرامش سپری کنیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، افزود: باید تمهیدات لازم اندیشیده شود؛ برای این کار تمامی درس آموخته های سال قبل به ویژه استان هایی که بیشتر درگیر بودند، در اختیار همه قرارگیرد تا بتوان از این تجربیات به خوبی استفاده کرد؛ در واقع یکی از اهداف این همایش تعامل بیشتر مدیران عامل و عملیاتی کردن آموزه‌های سال گذشته است.

چگنی با بیان این که مدیران عامل شرکت های گاز استانی، به دلیل ماهیت فعالیت، با تمامی بخش‌ها در ارتباط هستند، تصریح کرد: در واقع، امسال نیز باید با توجه به تجربه موفق سال گذشته، تلاش کنیم که با همدلی و تعامل همه بخش‌ها، زمستان موفقی را پشت سر بگذاریم؛ تلاشی که  برای خدمت رسانی به مردم و به منزله عبادت است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید مجدد بر تقویت زیرساخت ها که منجر به تسریع در انجام پروژه های گازی خواهد شد، تصریح کرد: از همه نمایندگان محترم مجلس می خواهم که در این زمینه بیش از پیش با شرکت های گاز استانی همکاری و همدلی داشته باشند تا از نتایج مثبت آن، همه کشور بهره مند شود.

وی مأموریت های داده شده به شرکت ملی گاز ایران را برای رفع ناترازی گاز در کشور بسیار مثمر ثمر خواند و گفت: بحث ذخیره سازی روزمینی، تأسیسات CNG و Mini LNG در صنایع بزرگ و شهرک های صنعتی، تعویض بخاری های فرسوده و جایگزینی بخاری های پربازده با کم بازده، مقاوم سازی شبکه های گاز قدیمی، هوشمندسازی و بهینه سازی و .... همه از اقداماتی هستند که به جد در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارند.

چگنی در پایان، انجام اقدامات فوق را کمک مؤثری در رفع ناترازی گاز در کشور عنوان کرد و توضیح داد: به رغم وجود تمامی محدودیت ها و بدخواهی دشمنان، ما می توانیم با مدیریت مصرف، تقویت زیرساخت ها و دیگر اقدامات گفته شده، نه تنها زمستان پیش رو را به خوبی سپری کنیم، بلکه این انرژی پاک را برای نسل های آینده نیز حفظ کنیم.

151 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1340

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت