سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 برابر با 30 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز تاکید کرد:روابط عمومی در خط مقدم تنویر افکار عمومی

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به اهمیت گاز در امنیت انرژی، صنعت کشور و معیشت مردم، حجم گازرسانی در کشور را نمادی از توانمندی و عزم دولت برای خدمت بیش از پیش به مردم عنوان کرد و روابط عمومی را مسئول نمایش این توانمندی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در نشستی صمیمی با سرپرست و کارکنان روابط عمومی ستاد این شرکت، که با هدف افزایش هماهنگی و ارتقاء آمادگی برای اطلاع‌رسانی در خصوص اقدامات و اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران در دوره سرد سال برگزار شد، گفت: چهره ارتباطی شرکت ملی گاز ایران با جامعه پیرامونی، همان روابط‌عمومی است، پس ضرورت تبیین مسئولیت خطیر اطلاع‌رسانی در این حوزه، به‌ویژه در فصل سرد، اهمیت برگزاری این جلسه را دوچندان می‌کند.

گاز محور توسعه و پیشران تولید

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران صنعت گاز را محور توسعه کشور عنوان کرد و گفت: این صنعت با تامین انرژی مورد نیاز بخش تولید؛ پیشران اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در کشور است.

وی افزود: از آن‌جا که حجم کاری همه بخش‌های شرکت ملی گاز ایران در دوره سرد سال افزایش می‌یابد و اهمیت گازرسانی به بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعت و نیروگاهی در این دوره از سال نسبت به دیگر ایام سال برجسته می‌شود، طبیعتاً اقدامات مرتبط با اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در این بازه زمانی، اهمیت و حساسیت مضاعفی خواهد داشت.

چگنی با اشاره به اهمیت گاز در امنیت انرژی، صنعت کشور و معیشت مردم، تأکید کرد: با توجه به تجربیات موفق سال‌های گذشته، ضرورت دارد که این مجموعه با برنامه‌ریزی دقیق، آمادگی کامل برای مواجهه با چالش‌های مرتبط با حوزه مأموریت خود که مختص این دوره از سال است، داشته باشد.

ایجاد همدلی ملی با اطلاع‌رسانی از تلاش شبانه‌روزی کارکنان

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: شرکت ملی گاز ایران سال گذشته با سربلندی از آزمون زمستان عبور کرد. این تجربه موفق بعد از لطف و عنایت خداوند متعال و همراهی مردم؛ مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران ما در بخش‌های مختلف عملیاتی از تولید و پالایش تا انتقال و گازرسانی و در شرایط سخت آب و هوایی در اقصی نقاط کشور بود.

به گفته چگنی، این تلاش و همدلی، منجر به ثبت رکوردهای اعجاب انگیز در فرآورش، انتقال و گازرسانی شد و افتخار بزرگی برای شرکت ملی گاز در خدمتگزاری به مردم رقم زد. بی‌شک نقش روابط ‌عمومی در انعکاس این خدمت ارزشمند غیرقابل انکار است. در واقع، اطلاع‌رسانی روابط عمومی از این ایثار و تلاش به مردم و مسئولان، منجر به تقویت حس همدلی ملی و همراهی هموطنان در راستای اجرای راهبردهای مرتبط با تولید پایدار گاز و مدیریت بهینه مصرف گاز شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: روابط‌عمومی در خط مقدم تنویر افکار عمومی و آگاه‌سازی جامعه از خدمات و اولویت‌های شرکت است.

چگنی در پایان افزود: تبیین این اقدامات و دستاوردها با هم‌افزایی و همکاری با بخش‌های مختلف شرکت و ارتباطات فراسازمانی میسر می‌شود. گستره این ارتباطات نیز از همکاری با رسانه ملی، نهادهای دولتی و خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت فعال با رسانه‌ها تا اقدامات اثرگذار و پویا در فضای مجازی با بهره‌گیری از فناوری روز با هدف همراه‌سازی مردم را شامل می‌شود.

بهره‌گیری از فناوری و  ظرفیت نخبگان در تولید محتوای هدفمند

خاطرنشان می‌شود؛ در ابتدای این جلسه سیدمحمد پیشوایی، سرپرست روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به تاکیدات معاون وزیر نفت در امور گاز، در خصوص ارائه راهکارهای پویا و فناورانه در اجرای طرح‌های روابط عمومی و فعالیت در فضای مجازی گفت: روابط عمومی‌های شرکت ملی گاز ایران، در راستای منافع ملی کشور، روایتگر تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان این صنعت در عرصه خدمت رسانی به مردم، تبیین دستاوردها و پیشرفت‌ها خواهندبود تا به سهم خود در مسیر ایجاد همدلی ملی با محوریت اقدامات صنعت گاز گام بردارند.

سرپرست روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در ادامه گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده این مجموعه به منظور آمادگی برای زمستان سال 1402 ارائه کرد و گفت: تولید محتوای موثر، با محوریت آموزش، اطلاع‌رسانی و  فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف گاز و انتشار آن در پلتفرم‌های مختلف، بخش عمده‌ای از برنامه‌های روابط عمومی در زمستان امسال را تشکیل خواهد داد.

وی افزود: به این منظور اتاق‌های فکر متنوعی با مشارکت نخبگان دانشگاهی، کارشناسان صنعت گاز، خبرگان روابط عمومی و رسانه تشکیل شده است تا محتوای ارائه شده طیف گسترده‌ای از مخاطبان را شامل شود.

پیشوایی در پایان با بیان اینکه در زمینه تولید محتوا، ضروریات هر کدام از پلتفرم‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: در این بخش با بهره‌گیری از فناوری روز تولیدات هدفمندی را خواهیم داشت. علاوه بر این موارد، برای ارائه پیام در زمستان امسال،  اقدامات خوبی  در خصوص اجرای تبلیغات محیطی انجام شده است که در موعد مقرر رونمایی خواهدشد.

148 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1339

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت