پنج شنبه 30 فروردين 1403 برابر با 18 آوریل 2024

با برگزاري رزمايش امداد و نجات، كاركنان تاسيسات مرند آموخته هاي خود را به نمايش گذاشتند

بدنبال برودت نسبي هوا و افزايش مصرف گاز طبيعي و بمنظور ممانعت از خسارتهاي ناشي از هر گونه حادثه، رزمايش پدافند غيرعامل در تاسيسات اندازه گيري گاز مرند به اجرا در آمد.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، فيروز خدائي، مدير منطقه در تشريح اهداف اين رزمايش گفت: متناسب با طبيعت كار و روند فعاليتها، حصول اطمينان از آمادگي روحي و رواني پرسنل و برخورداري ازسرعت عمل كاركنان در مقابله با بحرانهاي احتمالي، تداوم رزمايش هاي امداد و نجات امري اجتناب ناپذير و ضروري مي باشد.

خدائي افزود: اين رزمايش ها كارگاه آموزشي مناسبي است جهت انتقال تجربيات به يكديگر و ارتقاي سطح معلومات و دانش امدادگري كه خوشبختانه اين مانور طبق سناريوي از قبل تنظيم شده و با مشاركت و همكاري مقامات دولتي و اعضاء ستاد بحران منجمله نيروي انتظامي، امداد و نجات، هلال احمر و سازمان آتش نشاني و اورژانس شهرستان مرند و كشكسراي به نحو مطلوب برگزارشد.

وي شناسايي نقاط ضعف و قوت عوامل اجرايي را از اهداف اين رزمايش دانست و خاطر نشان كرد: توسعه کمي و کيفي نيروي انساني متخصص، افزايش آستانه مقاومت ملي در مقابل تهديدات، آسيب شناسي به موقع و جلوگيري از هر گونه پيامدهاي احتمالي از جمله اهداف ديگر طرحهاي پدافند غيرعامل مي باشد.

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز ايران ادامه داد: در اين رزمايش كه با سناريوي اصابت صاعفه به ونت استك تاسيسات تقويت فشار گاز مرند وايجاد آتش سوزي وانفجار در مسير خط لوله گاز برگزار شد، كاركنان با حضور بموقع، حريق آزمايشي را محار و مصدومين فرضي را در حداقل زمان ممكن به مراكز درماني منتقل نمايند.

خدائي تصريح كرد: بعد از اتمام اين رزمايش، مسئولين HSE طي يك دوره كلاس آموزشي، روشها و شيوه هاي نوين امداد و نجات ونحوه مقابله با حوادث و واكنش در شرايط اضطراري و همچنين اطفاء حريق را براي كاركنان بصورت تئوري و عملي مطرح و بازآموزي نموده و به نقاط قوت و ضعف گروههاي امدادي و مشكلات موجود در خصوص مديريت بحران پرداختند.

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز در پايان يادآور شد: اين خودآزمايي در فصل سرما، فرصت مناسبي بود تا ضمن آگاهي از ميزان آمادگي عوامل تاثير گذار، نقاط ضعف شناسايي و نسبت به رفع موانع اقدام گردد.

774 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 648

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت