جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 18 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز: سند جامع توسعه فرهنگی و اخلاقی، شاخصی برای رسیدن به اخلاق حرفه ای سازمانی

آن‌چه موجب می‌شود تا ما بیش از دیگران به مسئولیت‌های خود در قبال مردم پی برده و عملکرد درستی را به ازای آن داشته باشیم، همان اخلاق حرفه‌ای سازمانی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم رونمایی از «سند جامع توسعه فرهنگی و اخلاقی» شرکت ملی گاز ایران که با حضور مدیران ارشد این سازمان برگزار شد، با تبریک عید مبعث و اعیاد رجبیه و بیان این مطلب، اظهار داشت: کار ما بر اساس دانش و تخصص ما است و این امر، بدان معنی است که خود، بهترین شاخص برای تشخیص این‌که کار درست را انجام داده‌ایم یا خیر، هستیم، ضمن آن که باید بدانیم، در این مسیر، هیچ چیز جز پیامبر درون‌مان، ناظر بر این مسئله نیست.

وی با بیان این که یکی از ویژگی‌های پیامبر اسلام، حسن خلق بوده، ادامه داد: از آن جا که شناختی که بشر دارد، از مرحله بعثت شروع شده، بنابراین، بعثت از نظر من، مهم‌ترین عید مسلمانان است. عیدی که مارا وادار به تفکر در سیره و رفتار پیامبران کرده و ما را وامی‌دارد تا از آن‌ها در زندگی الگو بگیریم.

تربتی محورهای سند مورد بحث را بسیار برشمرد و توضیح داد: با این حال، این سند باز هم تنها به منزله یک ابزار و راهنما (Guide Line) برای چگونگی حرکت در مسیر است و الزاماً شاید شما را در مسیر قرار ندهد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به این که این سند مبتنی بر اصول اخلاقی است، گفت: فطرت، عقل و وجدان به ترتیب اهمیت، سه کلید هدایت انسان به تشخیص سره از ناسره هستند که همانند یک پیامبر در درون ما عمل کرده و ما را از رفتن به راه نادرست بازمی‌دارند، ضمن این که به ما گوشزد می‌کنند که ما موظف هستیم مسئولیت خود را در قبال دیگران انجام دهیم.

تربتی وجدان را پیامبری توصیف کرد که در درون همه وجود دارد و خاطرنشان کرد: وجدان تنها نقطه‌ای است که زمانی که هیچ‌کس کاری به شما ندارد، به شما کار داشته و شما را بازخواست می‌کند.

وی ادامه داد: ما  وظیفه داشتیم  این ابزار را تهیه کنیم که کردیم، اما پیاده‌سازی، توزیع و اجرای سند به ما و  پیامبران  درون ما برمی‌گردد؛ چراکه  ما در قبال خود و جامعه اطراف خود نیز مسئول هستیم که این جامعه اطراف شامل محیط کار نیز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز ایران اظهار امیدواری کرد که به مدد کمک گرفتن از این سند، شاهد رشد اخلاقی در مجموعه گاز باشیم و گفت: باید بتوانیم مسئولیت‌های خود را به نحو احسن انجام دهیم و از آن‌جا که داشتن راهنما بسیار مهم است، سندها می‌توانند از بعد ابزاری، راهنمایی بسیار مهمی برای ما باشند.

تربتی در پایان، با بیان این که خوشبختانه گاز هم وجهه خوب بیرونی و هم درونی دارد، گفت: گاز تنها شرکتی است که چند صدایی ندارد و این را مدیون همکاری و همدلی تمامی کارکنان و مدیران هستیم؛ اخلاق از شما شروع می‌شود و به سازمان تسری می‌کند، امیدوارم این سند توسعه اخلاقی در شرکت گاز به خوبی جاری و ساری شود و همان طور که در بخش گازرسانی و خدمت رسانی به مردم برترین هستیم، در بخش اخلاق حرفه‌ای نیز زبانزد و سرآمد همه باشیم.  

709 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 698

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت