پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

استقرار سیستم مدیریت انرژی بصورت یكپارچه در شركت انتقال گاز ایران

مهدی جمشیدی دانا از استقرار سیستم مدیریت انرژی ISO50001 بصورت یکپارچه در شرکت انتقال گاز ایران از سال 1400 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال گاز ایران، مهدی جمشیدی دانا، مدیرعامل این شرکت ضمن گرامیداشت روز بهره وری و بهینه سازی مصرف، با بیان اینکه با استقرار سیستم مدیریت انرژی به دنبال کاهش مصرف انرژی هستیم، گفت: شرکت انتقال گاز ایران با تکیه بر مأموریت خود مبتنی بر انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی، ارتقای مدیریت انرژی و کربن را به عنوان یکی از موضوعات اصلی در بالاترین سطوح نقشه استراتژیک پایه‌ریزی کرده و در هدف گذاری‌های سازمان دنبال می‌نماید.
جمشیدی دانا با اشاره به چشم‌‌انداز شرکت انتقال گاز ایران و تبدیل شدن به شركتي سرآمد در تراز جهاني در افق 1404، اظهار داشت: از اوایل سال 1399 هم راستا با ویرایش 2018 استاندارد ایزو 50001 و ویرایش 2020 استاندارد ایزو 50009، استقرار سیستم مدیریت انرژی به صورت یکپارچه در مجموعه مناطق ده گانه انتقال گاز برای اولین بار در کشور آغاز شده است.
وی سیستم مدیریت انرژی را بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: تمامی مدیران مناطق عملیاتی می بایست نسبت به استقرار واقعی سیستم مدیریت انرژی از حالت سنتی به سیستمی اهتمام جدی داشته و نسبت به شفاف سازی اعداد و ارقام و پایش داده های مصرف بهینه انرژی اقدام نمایند.
وی با بیان اینکه در گام نخست هزینه های پراکنده در سطح مناطق عملیات انتقال گاز متوقف شده است، یادآور شد: پس از تعیین دامنه کاربرد و خط مشی یکپارچه، نقشه راه کلان سیستم مدیریت انرژی با هدف دست یابی به بهبود عملکرد انرژی (شامل بازدهی، استفاده و مصرف) و در قالب چرخه دمینگ  plan-do-check-act) pcda) تدوین گردید.
جمشیدی دانا بیان داشت: با تشکیل کارگروه های راهبری در سطح شرکت انتقال گاز و کارگروه های تخصصی در سطح مناطق، بازنگری های انرژی در سطح کلان انتقال گاز و سطح کلان مناطق انجام و نمودارهای جریان انرژی نیز ترسیم شد.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، تأکید کرد: با شناسایی مرزهای بارز، اولویت بندی ممیزی های فنی انجام شده است و پروژه های بهبود با توجه به شناسایی تجهیزات بارز و میزان اثر گذاری آنها در میزان انرژی مصرفی شرکت انتقال گاز اولویت بندی خواهند شد.
مهدی جمشیدی دانا، خاطر نشان ساخت: عملکرد انرژی از طریق تدوین شاخص های کلان و خط مبناهای انرژی در مرزهای بارز، قابل ارزیابی و پایش می باشد که از جمله اقدامات در حال اجرا، می توان به تعیین و اولویت بندی فرصت های بهبود، تدوین اطلاعات مدون فرایند مدیریت انرژی (شامل ریسک ها و فرصت ها، کنترل عملیات، خرید و ...) و مکانیزاسیون فرایند مدیریت انرژی اشاره کرد.

660 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 733

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت