شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

پياده سازي سيستم بهاي تمام شده ABC از الزامات قانونی در توسعه پایدار است

مديرعامل شركت انتقال گاز ایران بر ضرورت پياده سازي سيستم ABC جهت بررسي مديريت بهاي تمام شده و آگاهي از هزينه هاي انتقال و خدمات در تمامي مناطق عملياتي تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي شركت ملی گاز ایران، مهدی جمشیدی دانا در جلسه بهای تمام شده که با حضور اعضای هیات رئیسه شرکت انتقال گاز و مدیران و هیات رئیسه مناطق عملیاتی بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: مدیریت هزینه ها عبارت از نوعی سیستم برنامه ریزی و کنترل به منظوراندازه‌گیری بهای تمام شده منابع صرف شده برای انجام فعالیت های اصلی سازمان است.

وی با بیان اینکه بر اساس الزامات قانونی از جمله برنامه ششم توسعه، قوانین بودجه و در راستای اصل 44 قانون اساسی، ملزم به اجرای سیستم بهای تمام شده و بودجه بندی بر مبنای فعالیت هستیم، گفت: در شرکت انتقال گاز ایران، سیستم ABC از سال 97 شروع و در سال 1399 بصورت اجرایی در ستاد و مناطق مستقر شده است.

جمشيدي دانا ادامه داد: آگاهي از بهای تمام شده فعالیت ها، ضمن رفع ابهامات موجود، اين اطمينان را در عوامل توليد و خدمات بوجود مي آورد تا با حذف فعالیت‌هایی که هزینه انتقال گاز را افزایش می دهد، گام‌هاي مطمئن تري در تداوم فعاليت‌ها و مدیریت هزینه ها برداشته شود.

وی تخصیص هزینه های شرکت به طور مطلوب تر، تعیین بهای تمام شده محصولات به طور منطقی و دقیق، برنامه ریزی فعالیت ها در آینده، مدیریت و ارزیابی صحیح فعالیت مدیران و استفاده بهینه از منابع موجود را از دیگر مزایای استقرار این سیستم برشمرد.

جمشيدي دانا با اشاره به اینکه بهای تمام شده انتقال گاز در راستای اهداف و موضوعات استراتژیک شرکت خواهد بود، اظهار داشت: بكارگيري اين روش هزينه يابي، مي تواند به كاهش هزينه‌ها از طريق حذف فعاليت‌هاي بدون ارزش افزوده و غيرسودمند و يا يافتن راه‌هاي جديد و اقتصادي براي انجام فعاليت‌هاي با ارزش و اثربخش منجر شود.

مديرعامل شركت انتقال گاز بیان داشت: لازم است با همفكري و توانمندي همديگر سيستم ABC را بصورت كيفي تر در سازمان پياده سازي کرده و پشتيبان آن باشيم؛ چراكه بحث پشتيباني بسيار مهم بوده و بايد با هم افزايي و همدلي در پياده سازي اين سيستم، پيشگام باشيم و در جايي كه به پيمانكار نياز باشد، از توانايي پيمانكار استفاده کنيم.

وي تاكيد كرد: تمامي مناطق عملياتي بايد به سيستم بهاي تمام شده ABC بعنوان يك الزام نگريسته و بر آن اساس، حركت كنند؛ چراکه اين امر راهكاري مناسب براي مديريت دارايي هاي فيزيكي و محاسبه كيفي انضباط مالي سازمان است.

جمشیدی دانا در پایان، تصریح کرد: استقرار این سیستم در راستای شناسایی و حذف هزینه‌های بدون ارزش افزوده، تعیین کارایی و اثربخشی همه فعالیت‌های اصلی سازمان، شناسایی و اندازه گیری فعالیت‌های جدید جهت بهبود عملکرد سازمان و تصمیمات آینده سازمان موثر و مفید خواهد بود.

653 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 742

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت