سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 برابر با 23 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز: حضور با اقتدار کارکنان صنعت گاز به منزله دفاع از کیان کشور در شرایط عملیاتی و سخت است

شرکت ملی گاز ایران ویترین وزارت نفت است، پس هرگونه کم و کاستی، می‌تواند مستقیم عملکرد این وزارتخانه را هدف قرار ‌دهد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نخستین روز کاری خود در برج گاز، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس، با بیان این مطلب، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم راه و اهداف این عزیزان را ادامه داده و در این سنگر نیز به شایستگی خدمت کنیم.

وی با بیان این که مهم‌ترین بحث در حال حاضر در شرکت ملی گاز ایران، بحث تأمین سوخت زمستانی است، از خدمات حسن منتظرتربتی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز ایران تقدیر کرد و گفت: من در ایامی که در بخش تولید گاز در شرکت ملی نفت ایران خدمت می‌کردم، از نزدیک با آقای تربتی ارتباط داشته و با چالش‌ها و مسایل گاز، به‌ویژه تأمین سوخت زمستانی کاملاً آشنا هستم.

چگنی ادامه داد: آقای تربتی ازجمله مدیرانی است که همیشه در شرایط سخت، به‌ویژه در فصول سرد سال، مجاهدت فراوان داشت و تمام هم و غم وی این بود که پایداری و امنیت تولید و توزیع برقرار باشد که به یاری خدا، این موضوع در سال‌های گذشته به خوبی مدیریت شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که پایداری عرضه گاز طبیعی، مدیون زحمت و تلاش همه عزیزان این مجموعه است، گفت: من دست تمامی این عزیزان را به گرمی می‌فشارم؛ بی‌شک کسی نمی‌تواند آن‌طور که باید قدردان تلاش‌های آنان باشد.

وی در ادامه، تصریح کرد: امیدوارم همچون گذشته با قدرت در این عرصه حضور داشته باشیم؛ همان‌طور که شهدای عزیز ما وظیفه خود را در ۸ سال حمله ناجوانمردانه به‌خوبی ایفا کردند و در عرصه دفاع از نظام حضور داشتند، اکنون نیز حضور با اقتدار کارکنان صنعت گاز به منزله دفاع از کیان کشور به‌ویژه در شرایط عملیاتی و سخت است.

معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: الآن که شاهد هستیم جریان پایدار گاز در کل کشور جاری است و نیز پروژه‌های توسعه‌ای و زیرساختی به رغم شرایط سخت، لحظه‌ای متوقف نشده، این امر نشان می‌دهد شما به‌خوبی نقش خود را در این زمینه ایفا کرده‌اید و من امیدوارم که بتوانم همیشه از راهنمایی‌های شما بهره‌مند شوم.

چگنی در پایان، با بیان این که صحنه مدیریت، صحنه رقابت نیست، گفت: این مسئولیت، تنها امانتی است که از یک نفر به نفر بعدی می‌رسد. امیدوارم در مسیر پیش رو که بسیار هم تعیین‌کننده است، حضوری مثمر ثمر و فعال داشته باشیم.

صنعت گاز، صنعتی مردمی است

شرکت ملی گاز ایران یکی از منسجم‌ترین و منضبط‌ترین شرکت‌ها در مجموعه وزارت نفت است که این مهم، نه به خاطر من که به خاطر جنس و بافت این شرکت و نیروی انسانی متعهد آن است.

در ادامه، حسن منتظرتربتی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز ایران هم در سخنانی، ضمن خوشامدگویی به مدیرعامل جدید و آرزوی موفقیت برای وی در انجام این مهم، با بیان این مطلب، اظهار کرد: شما همکاران بسیار خوبی در این مجموعه دارید؛ همکارانی که پشتوانه خوبی برای شما هستند و با آن‌ها می‌توانید آینده خوبی را در صنعت گاز، رقم بزنید.

وی تصریح کرد: شرکت ملی گاز امروز منابع مالی بسیار خوبی دارد و نگرانی‌هایی که پیش از این وجود داشت، کمتر شده است؛ انضباط مالی خوبی وجود دارد، اما وابستگی این صنعت به بالادست، همچنین وابستگی بخش عمده مردم در بخش خانگی و صنعت به گاز طبیعی، حساسیت بسیار بالایی دارد که رصد دایم مجموعه را می‌طلبد.

تربتی با تأکید بر این که تولید پارس جنوبی و انتقال گاز به حداکثر ظرفیت خود رسیده و بخش عمده نگرانی‌ها از افزایش مصرف است، گفت: این مهم ازجمله نکاتی است که باید با مدیریت مصرف به سرانجام برسد.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز ایران در پایان، با عرض تبریک مجدد به معاون وزیر نفت، یادآور شد: هرکجا نیاز به استفاده از تجربه من باشد، در خدمتم. صنعت گاز، صنعت مردم است؛ امیدوارم تأمین پایدار گاز تداوم داشته باشد و ما همیشه تأمین‌کننده پایدار و ایمن این انرژی پاک باشیم.

568 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 803

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت