جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد: 750 هزار نفر ساعت کار تعمیراتی برای آمادگی ناوگان توربین‌ها و خطوط لوله گاز

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از 750 هزار نفرساعت کار تعمیراتی برای بهبود روند انتقال گاز در فصل سرما خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مهدی جمشیدی دانا، در گفت‌وگو با رادیو ایران، با اعلام این خبر گفت: تا یکی دو ماه آینده با اضافه شدن 200 کیلومتر خط لوله، خطوط انتقال گاز از پارس جنوبی افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: از این مقدار خطوط، بالغ بر یکصد کیلومتر به خطوط کلی اضافه شده و بقیه هم تا دو ماه آینده اضافه خواهد شد که ان شاءالله با یاری خداوند و تلاش همکاران بتوانیم حداکثر گاز را از پارس جنوبی منتقل کرده و هیچ حبس گازی را نداشته باشیم.

جمشیدی دانا اظهار داشت: در حال حاضر، علاوه بر مدیریت و راهبری 37 هزار کیلومتر خطوط فشار قوی انتقال گاز  در کل کشور، تعمیرات و بهره‌برداری از این خطوط نیز برعهده شرکت انتقال گاز است.

وی با بیان این که در طول این خطوط، حدود 320 کمپرسور تقویت فشار گاز وظیفه انتقال گاز را از مبادی تولید تا مبادی مصرف بر عهده دارند، گفت: از بزرگترین اقداماتی که برای عبور موفق از فصل سرما در سالجاری صورت گرفت، انجام تعمیرات اساسی و بازدیدهای دوره‌ای به میزان حدود 750 هزار نفرساعت کارکرد در کل شرکت انتقال گاز ایران بود که بر اساس برنامه زمانبندی شده انجام شد تا برای ورود به زمستان دغدغه ای وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تاکید کرد: با توجه به اهمیت پایداری انتقال گاز، تعمیرات اساسی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و خطوط لوله، پیگرانی هوشمند و تعویض پوشش به موقع انجام شد تا خللی در فرآیند انتقال پایدار گاز طبیعی به هموطنان در فصل سرد سال به وجود نیاید؛ بطوری که از مجموع 37 هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز، 17 هزار کیلومتر مورد نشت یابی قرار گرفته است.

جمشیدی دانا با اشاره به رکورد انتقال گاز در سال گذشته که با همکاری و تلاش کارکنان شرکت انتقال گاز ایران در راستای خدمت‌رسانی به مردم انجام شد، تصریح کرد: در سال جاری نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ناوگان توربین‌ها و خطوط لوله، جهت تامین انتقال پایدار گاز طبیعی برای مصارف خانگی، نیروگاهی و صنعتی آماده است.

وی در پایان اظهار داشت: اما مطمئن ترین راه برای عبور بی دغدغه از زمستان، صرفه جویی مردم در مصرف و رعایت دمای رفاه می باشد.

494 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 832

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت