چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 23 آوریل 2024

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز: ضرورت توانمند سازی نیروها در برابر تهدیدات و حوداث احتمالی

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز بر ضرورت توانمند سازي و آموزش نيروها در برابر تهديدات و حوادث احتمالي تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، فيروز خدائي، مدير منطقه 8 در حاشيه برگزاري مانور بازيابي اطلاعات سيستم اتوماسيون اداري منطقه 8 با فرض حمله سايبري بر اطلاعات گفت: حفظ زیرساخت ها در راستای پایداری گاز طبیعی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و نياز است با برگزاري مانورهاي مختلف بر حوادث احتمالي غلبه نموده و آستانه مقاومت ملي در مقابل تهديدات را افزايش دهيم.

خدائي افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، اقدامات پدافند الکترونیکی در راستای مقابله با آسیب پذیری فضای سایبری اهمیت دو چندانی پیدا نموده از این رو بهره گیری از فناوری های نوين می تواند به عنوان یک راهکار ویژه مورد توجه قرار گیرد.

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز اظهار داشت: بایستی از ظرفیت های این نیروها که هم از دانش و توانمندی ها بالایی برخوردار هستند استفاده کرد و با آموزش ها مداوم و مستمر در تمام زمینه ها توانمندی های آنان را ارتقا بخشید.

وي در اراتباط با برگزاري مانور بازيابي اطلاعات سيستم اتوماسيون اداري منطقه 8 با فرض حمله سايبري تصريح نمود: اين مانور طي دو روز در دو سناريو برگزار گرديد كه در سناريو اول بازيابي اطلاعات از بك آپ ديتابيس موجود در مبدا و در زمان 15 ساعت و 46 دقيقه انجام و كليه اطلاعات مورد نظر بصورت كامل بازيابي شد.

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز ادامه داد: در سناريو دوم با فرض خرابي بك آپ مبدا، بازيابي اطلاعات از روي بك آپ دوم كه در محل ثاني نگهداري مي گردد در زمان 26 ساعت و 25 دقيقه انجام و اطلاعات مورد نظر بصورت كامل و با موفقيت مورد بازيابي قرار گرفت.

خدائي تاكيد كرد: برگزاري اين مانور فرصتي را فراهم آورد تا ميزان آمادگي و سرعت عمل خود را در مواقع لزوم و در شرايط اضطراري سنجيده و نقاط ضعف و موانع پيش رو را شناسايي كنيم.

521 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 834

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت