پنج شنبه 30 فروردين 1403 برابر با 17 آوریل 2024

آغاز روند اجرایی پیاده سازی مدیریت دانش در منطقه 8 عملیات انتقال گاز

رئيس پژوهش و فناوري شركت انتقال گاز ايران در نشست روند اجرايي پروژه مديريت دانش، استقرار نظام جامع مدیریت دانش را زمينه بهبود فرايند تصميم گيري در سازمان دانست.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، در اين نشست، غلامرضا خوانساري، رئيس پژوهش و فناوري شركت انتقال گاز، با اشاره به ضرورت استقرار نظام مدیریت دانش در سازمان گفت: مديريت دانش در اين صنعت عظيم با وجود پيشرفتهاي سريع تكنولوژي نقش بسيار مهمي را بر عهده داشته و با تدوین استراتژی و طراحی چرخه مدیریت، درس آموخته‌ها و توانمندسازی کارکنان، گامی موثر در بهبود حل مسائل سازمان برداشته خواهد شد.

خوانساري، جلوگيري از اتلاف سرمايه هاي فكري، افزايش خلاقيت، نوآوري و انگيزه كاركنان و همچنين ارتقاء بهره وري و اثر بخشي را از جمله اهداف سيستم مديريت دانش نام برد.

وي به مراحل اجرايي پروژه با رویکرد کوچینگ برای مستندسازی دانش کارکنان اشاره كرد و اظهار داشت: طراحي و استقرار نظام مديريت دانش با رويكرد كوچينگ آغاز شده و طبق ارزيابي بلوغ مديريت دانش در شركت انتقال گاز و مناطق عملياتي، منطقه 8 عمليات انتقال گاز بالاترين امتياز مديريت دانش را كسب نموده و بعنوان پايلوت پياده سازي مديريت دانش در بين مناطق معرفي شده است.

در ادامه اين نشست، فيروزخدائي، مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز گفت: مديريت دانش مي تواند با يكپارچه سازي سرمايه هاي دانشي سازمانها در بخش هاي مختلف، تاثير مستقيم به همراه داشته و مديريت صحيح بر منابع دانش نيز موهبت نوآوري را به ارمغان مي آورد.

خدائي افزود: مدیریت دانش؛ مستند سازي تجارب، اطلاعات و دانش كاركنان است که به بهبود تصمیم گیری، انعطاف پذیری، ارتقا بهره وری، کاهش هزینه ها و بهبود انگیزه کارکنان کمک شاياني نموده و پياده سازي و استقرار این مهم در مناطق عملياتي نقش برجسته ای دارد.

وي ضمن تقدير و تشكر از تعامل و مشاركت پذيري همكاران تلاشگر اين منطقه عملياتي ادامه داد: اميدوارم با استقرار و مديريت نظام مند اين سيستم، شاهد افزايش خلاقيت، نوآوري و انگيزه كاركنان و همچنين ارتقا بهره وري و اثربخشي اين سيستم در سازمان باشيم.

گفتني است معرفي ساختار مديريت دانش، گزارش اجمالي از اقدامات انجام شده، تبيين انتظارات از اعضاي كميته پشتيبان در ادامه مسير اجرايي پروژه، شناسايي و معرفي سفيران دانش و نحوه حضور تيم اجرايي و ارائه برنامه هاي تدوين شده آموزشي و اجرايي از محورهاي مورد بحث و تبادل اين نشست مي توان ياد كرد.

448 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 835

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت