شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد:نهادینه‌سازی مصرف بهینه گازطبیعی؛ یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر

تأمین پایدار گاز یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک گاز طبیعی در استان آذربایجان شرقی مصداقی بر کار صادقانه است؛ هرچند برای تداوم این کار صادقانه،نهادینه‌سازی مصرف بهینه نیز یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌آید.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همزمان با دومین سفر ریاست‌جمهوری به استان آذربایجان شرقی، ضمن حضور در جمع هیأت‌رییسه شرکت گاز استان و منطقه ۸ عملیات انتقال گاز، با بیان این مطلب، اظهار داشت: خدمت‌رسانی صادقانه در زمستان گذشته رقم خورد که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان خدوم در مجموعه شرکت ملی گاز ایران، با توزیع روزانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب گازطبیعی، افت فشار گاز در کشور نداشتیم که این مسأله در این استان که دارای سردسیرترین مناطق کشور است، نمود بیشتری داشت.

وی اسراف را بلای جان سرمایه ملی کشور دانست و گفت: متأسفانه مصرف گاز در کشور بی‌رویه و چندین برابر سایر کشورهای پیشرفته بوده و ضرورت دارد با کار فرهنگی و نهادینه‌سازی مصرف بهینه، اهمیت این نعمت الهی را به مردم یادآوری کرد.

چگنی تصریح کرد: بهینه‌سازی، مهم‌ترین راهبرد و تکلیف دولت و وزارت نفت در رفع ناترازی تولید و مصرف گازطبیعی بوده و برنامه‌های مصوب در حوزه هوشمندسازی کنتورها، ذخیره‌سازی گازطبیعی، طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها و فرهنگ‌سازی، ... به جد، پیگیری خواهد شد.

لازم به ذکر است، این جلسه با رویکرد بررسی چالش‌ها و راهبردهای ابلاغی در حوزه‌های مختلف تأمین گاز پایدار، بررسی طرح‌های گازرسانی، مقاوم‌سازی، بهینه‌سازی، ساختار سازمانی، نیروی انسانی و ... برگزار شد.

261 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1241

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت