سه شنبه 29 اسفند 1402 برابر با 19 مارس 2024

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران: ۲۰۰۰ کیلومتر طراحی و اجرای خطوط لوله، برنامه وسیع گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان است

در مجموع، در استان سیستان و بلوچستان به‌دلیل پهناوری، ۲هزار کیلومتر خط لوله گاز طراحی و برنامه‌ریزی شده که برای یک استان مقدار قابل توجهی است؛ از این مقدار، ۳۰۰ کیلومتر آن تا شهر زاهدان اجرا شده و ۷۷۰ کیلومتر خطوط لوله در حال اجراست، توسعه در سه محور شمال (زاهدان و زابل)، جنوب (ایرانشهر و چابهار) و شرق استان (پالیزان و میرجاوه) نیز که برنامه‌ریزی شده، اجرایی می‌شود که گازرسانی در محور جنوبی استان به‌دلیل رونق صنعتی که در سواحل مکران ایجاد می‌کند، بسیار راهبردی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست پیگیری طرح‌های گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان در شهر زابل که با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت ، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: موضوع گازرسانی به سیستان و بلوچستان یکی از مسائل مورد توجه وزارت نفت مطرح است، در حالی که به‌دلیل فاصله طولانی آن از پارس جنوبی، نسبت به انجام آن ناامیدی‌ها و اما و اگرهایی وجود داشت.

وی ادامه داد: سرمایه پیش بینی شده در سطح استان با شبکه گذاری شهری، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است که تأمین ورق و لوله آنها انجام شده و تاکنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در این بخش، سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که در استان سیستان و بلوچستان از مدل استان های معین برای گازرسانی درون شهری استفاده کردیم و تجربیات شرکت های گاز استان های دیگر را برای تسریع و پیشبرد شبکه گاز شهری به کار بردیم، گفت: همچنین خط لوله استراتژیک ایرانشهر- چابهار را در چهار قطعه انتخاب و پیمانکاران هر قطعه از پروژه خط لوله اجرایی را انتخاب و در پیشبرد پروژه همراه کردیم و امیدواریم در سه ماهه دوم سال جاری از پروژه‌های گازرسانی  بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به بهره‌گیری از پنج استان دیگر به‌عنوان استان معین در گازرسانی به این استان، اظهار کرد: خطوط لوله ۳۶اینچ و ۲۴ اینچ در استان سیستان و بلوچستان تا شهریورماه امسال راه‌اندازی می‌شوند.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، یادآور شد: هم‌اکنون شبکه توزیع گاز در زهک ۲۳ درصد، در محمدآباد ۵۴ درصد، در دوست‌محمد ۲۲ درصد و در ادیمی ۹۰ درصد پیشرفت داشته و خطوط تغذیه نیز به‌زودی در این شهرها اجرایی می‌شود.

667 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 715

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت