سه شنبه 29 اسفند 1402 برابر با 18 مارس 2024

وزیر نفت: گازرسانی به‌ منطقه سیستان به‌زودی تکمیل می‌شود

گازرسانی به منطقه سیستان به‌زودی تکمیل و تلاش می‌شود اگر موانعی هم وجود دارد، به زودی مرتفع شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، بیژن زنگنه، وزیر نفت و هیأت همراه در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان و بازدید از روند گازرسانی در سطح این استان با حضور در نشست پیگیری طرح‌های گازرسانی در این استان در شهر زابل که با حضور نمایندگان مجلس و مسئولان استانی برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: خط لوله اصلی انتقال گاز به منطقه سیستان و بسیاری از شهرهای آن در پایان کار است و به زودی این خط انتقال در بیشتر این شهرها، افتتاح می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه بخش مهمی از شهر زابل شبکه شهری دارد و گاز طبیعی مورد نیاز از طریق CNG تامین می‌شود، افزود: بی‌شک این گاز برای مردم به‌ ویژه صنایع و گلخانه‌ها اهمیت به سزایی دارد و به امید خدا در مرحله بعد از آن برای صادرات به افغانستان استفاده خواهیم کرد.

زنگنه تاکید کرد: پس از ماه مبارک رمضان، سفری به جنوب استان هم خواهیم داشت تا از نزدیک مشکلات و موضوعات مربوط به روند گازرسانی در این حوزه بررسی شود .

وزیر نفت همچنین با بیان اینکه تاکنون اقدام‌های خوبی در این حوزه انجام شده است، اظهار کرد: امروز با کمک استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان و مقام‌های استان از نزدیک مشکلات را پیگیری می‌کنیم و با توجه به فرمایشات رهبری اگر موانعی هم وجود دارد رفع می‌شود تا در همین سه یا چهار ماهه این کار به انجام برسد.

کار بزرگ شرکت ملی گاز ایران در سیستان و بلوچستان

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران صنعت گاز در اجرای پروژه های گازرسانی گفت: شرکت ملی گاز ایران کار بزرگی در استان سیستان و بلوچستان انجام می‌دهد، در حوزه گازرسانی ۲۰ هزار میلیارد تومان در این استان سرمایه گذاری می‌کنیم در حالیکه سرمایه گذاری راه آهن، زیر ۳ هزار میلیارد تومان است.

وی در ادامه، با بیان اینکه در اشتراک پذیری مشترکین گاز طبیعی باید تسریع صورت پذیرد و باید همت کنیم تا شبکه گاز شهری را بیشتر و زودتر توسعه دهیم، افزود: با تشویق مشترکین به استفاده از گاز طبیعی، تقاضا تحریک و در استان، اشتغال ایجاد می‌شود.

زنگنه افزود: منطقه سیستان (شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان) با همت مدیران به آرامی راه توسعه خود را پیدا کرده و در این میان، دانشگاه‌ها، نیروهای تحصیل‌کرده و فکرهای تولیدشده، زیربناهای بسیار خوبی برای این منطقه شده‌اند.

وی در پایان، با اشاره به بهره‌مندی ۹۵ درصدی جمعیت کشور از گاز طبیعی، گفت: اکنون حدود ۵ میلیون نفر در کشور گاز طبیعی ندارند که این تعداد شامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار می‌شود که کپسول گاز مایع به آنها تحویل می‌شود و امیدوارم هرچه سریع‌تر، آن‌ها نیز به گاز، این نعمت الهی، دست یابند.

626 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 716

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت